理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

総合英語コース5 Lesson 36 強調構文とは

 

(1) It is shrimp that she doesn't like.
(2) It isn't today that we are supposed to meet.
(3) It was Kei who went to NY last week. 
(4) It was two years ago that I lost my mobile phone.

(5) lt is a book that I bought yestarday
(6) It was my father who encouraged me to go to university.
(7) It was from Kumi that I borrowed this CD.
(8) It was yesterday that I went to Shibuya for shopping.

 

 

English Literature Is My Major
1.  It was my father who encouraged me to go to university. 
2.  It was three years ago when he explained to me why I needed to get a degree. 
3.  It was my mother who supported my dad’s idea. 
4.  It was my decision to take up English Literature. 
5.  My mom used to buy me books when l was younger. 
6.  As far as I can remember, it was an English Literature book which mom bought for me on my 10th birthday. 
7.  It was a week before my birthday when mom prepared her gift for me. 
8.  I am taking up English Literature and I am about to graduate in two months’ time.
9.  I have mixed emotions right now. 
10.  I feel grateful and at the same time anxious. 
11.  My mother said it’s natural to feel this way.

 

英文学が私の専攻です
1. 私に大学に行くように勧めてくれたのは父でした。
2. 彼が私になぜ学位を取得する必要があるのか説明してくれたのは 3 年前のことでした。
3. 父の考えを支持したのは母でした。
4. 英文学を始めるのは私の決断でした。
5. 私が若かった頃、母はよく私に本を買ってくれました。
6. 私が覚えている限り、それは母が私の10歳の誕生日に買ってくれた英文学の本でした。
7. 母が私にプレゼントを用意してくれたのは、私の誕生日の 1 週間前でした。
8. 私は英文学を専攻しており、あと 2 か月後に卒業する予定です。
9. 私は今複雑な感情を抱いています。
10. 感謝していると同時に不安を感じています。
11. 私の母は、そう感じるのは自然なことだと言いました。

 

1. encourage
It is only Tutor Nel that encourages me to keep motivation in lerning English.

2. degree.
She is not only a person who took a bachelor degree of secandary education in English, but also a person who knows English learner's suffering in order to  be   a good English speaker.


3. mixed emotions
I have mixed emotion when I take her English lessons, while I am able to comunicate some extent, but I am not able to choose a propper word instantly.

4. anxious
However Nel is  always getting rid of my anxious and nagative thought.

5. grateful
I am deeply grateful for her approach to me.. I owe everything to her.

1. 励ます
私が英語学習のモチベーションを維持できるように励ましてくれるのは、講師ネルだけです。

2.度。
彼女は英語で中等教育の学士号を取得しただけでなく、優れた英語話者になるために英語学習者の苦しみを知っている人でもあります。


3. 複雑な感情
彼女の英語のレッスンを受けていると、ある程度のコミュニケーションは取れるものの、適切な言葉を瞬時に選ぶことができず、複雑な感情を抱いています。

4.不安
しかし、ネルはいつも私の不安やネガティブな考えを取り除いてくれます。

5. 感謝する
彼女の私へのアプローチに深く感謝しています。すべては彼女のおかげです。