理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

総合英語コース5 Lesson 14 仮定法過去完了・注意すべき仮定法

Manna

結構早口、いいとしてもインターネットの状況が良くないのが残念です。

予習

(1) If you ( came / had come ) earlier, you could have met her.

もし早く来ていたら、あなたは彼女に会えたのに

(2)
If he had refused our invitation, that party ( would be / would have been )
boring.

もし彼が私たちの招待を断っていたら、そのパーティーはつまらなかったでしょう

(3)
If you ( haven’t found / hadn’t found ) this café last month, we couldn’t
enjoy having tea together like this.

あなたが先月このカフェを見つけていなかっら、私たちはこのように一緒にお茶を楽しめないでしょう。

(4)
If my father hadn’t taught me English in my childhood, I ( wouldn’t be/
wouldn’t have been ) an English teacher now.

もし父が子供時代に私に英語を教えなかったら、私はいま英語の先生ではなかったでしょう。

 

(5)  If he had bought a ticket yesterday, he could see this movie now
( he / if/ this / a / bought / had /yesterday, / now/ he / could / movie/
ticket / see ).

もし彼が昨日チケットを買っていたら、彼はいまこの映画を見られたのに

(6)   If I hadn't decided to attend this university, I couldn't have met you.
( decided / met / if/ have / I / couldn’t/ to / attend / university, / I /
hadn’t/you / this ).

もしこの大学に進学することを決めなかったら、私はあなたに会っていなかったでしょう

(7)   If it hadn't snowed heavily yesterday, I could play teninis now.
( hadn’t / I / snowed / heavily / now/ tennis / yesterday, / it / could /
play / if ).

もし昨日大雪でなかったら、今テニスができるのに。

 

Lesson

My Father Inspired Me

1. If my father hadn’t taught me English in my childhood,I wouldn’t be an English teacher now. 
2. If I hadn’t finished my degree, I wouldn’t be successful in my career now. 
3. I thank my father for introducing English to me when l was young.
4. He taught me basic words in English and inspired me to study English. 
5. If I had refused his offer in teaching me English, I wouldn’t be enjoying the language today with my students and foreign friends.
6. If I hadn’t listened to him, I wouldn’t have graduated university with excellence. 
7. I owe everything to my father. I admire his determination and patience in teaching me English.

7. I owe everything.


Inspire: stimulate, motivate, 

 

父が私にインスピレーションを与えてくれた
1. 子供の頃に父が私に英語を教えてくれなかったら、私は今英語教師になっていないでしょう。
2. 学位を取得していなかったら、今のキャリアで成功していなかったでしょう。 3. 私は幼い頃、私に英語を教えてくれた父に感謝しています。
4. 彼は私に英語の基本的な単語を教えてくれて、英語を勉強するきっかけを与えてくれました。
5. もし私が英語を教えてくれるという彼の申し出を断っていたら、私は今、生徒や外国人の友人たちと英語を楽しむことができなかったでしょう。
6. もし彼の言うことを聞かなかったら、私は優秀な成績で大学を卒業できなかったでしょう。

7. 私はすべて父のおかげです。 私に英語を教えてくれた彼の決意と忍耐力に感心しています。

 

 

7. 私にはすべての借りがあります。

インスピレーション: 刺激する、やる気を起こさせる、