理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

Lesson 40 時制の一致と話法

 

Hello, Good day! I am Aquila.

I am an energetic person, and I love teaching. My favorite subject is English. I love being with my family and having a good time with them. I am interested in playing volleyball when I have free time. 

I am a highly motivated and enthusiastic educator. When teaching, I always ensure  that my students learn and understand everything. I always treat my students warmly and guide them through their journey. 

I always give my students my best to satisfy them and have something new to learn.

I graduated with my elementary attainment on June 2017. While my Junior High School finished on July 2021. And I am now a fresh Senior High School graduate; I finished it in just the first week of June 2023. 

This is my first time as an ESL teacher, and I still need to gain work experience.

I have a passion for teaching and sharing my talent. 

Students can learn a lot from me because if I love what I am doing, I put effort into it.

class="hatena-fotolife" itemprop="image" width="200" hspace="15" height="200" align="left" /

私はエネルギッシュな人間で、教えることが大好きです。 私の好きな科目は英語です。 私は家族と一緒にいて、楽しい時間を過ごすのが大好きです。 私は自由な時間があればバレーボールをすることに興味があります。

私は非常に意欲的で熱心な教育者です。 教えるとき、私は常に生徒たちがすべてを学び、理解していることを確認します。 私はいつも生徒たちを温かく扱い、彼らの旅を導きます。

私は生徒たちに満足してもらい、何か新しいことを学べるよう、常に全力を尽くします。

私は 2017 年 6 月に小学校を卒業し、中学校は 2021 年 7 月に卒業しました。そして今は高校を卒業したばかりです。 ちょうど 2023 年 6 月の最初の週に完成しました。

ESL教師として働くのは初めてですが、まだまだ実務経験を積む必要があります。

私は自分の才能を教え、共有することに情熱を持っています。

私がやっていることを愛していれば、生徒たちは私から多くのことを学ぶことができます。私はそれに力を入れました。

 

 

At School
Naoto: Have you seen Mr. Tanaka?
Yuka: I’m sorry but I haven’t seen him today. Why are you looking for him?
Naoto: I want to submit my project. Today is the deadline.
Yuka: Oh, I see. I heard that Mr. Tanaka has gone home. I think the deadline is not today.
Naoto: Really?
Yuka: Let me check my notes.
Naoto: Yes, please. 
Yuka: The deadline will be tomorrow.
Naoto: Oh, I thought that the deadline would be today.
Yuka: I remember Mr. Tanaka said that he wouldn't be here today.
Naoto: I see. I think I’m just too eager to submit my projects.
Yuka: I think so too.

ナオト:プロジェクトを提出したいんです。
ナオト:ああ、今日が締め切りだと思ってたんです。
ユカ:田中さんが今日は来ないって言ってたのを覚えています。
ナオト:自分のプロジェクトを提出することに熱心すぎると思います。
ユカ:私もそう思います。

 

 

 

 

 

(1) I think that Tsuyoshi likes you.
—> I thought that Tsuyoshi liked you.
(2) She  that Mr. Takahashi went home.
—> She said that Mr. Takahashi had gone home.
(3) I think that his team will Win.
—> I thought that his team would  win.
(4) He said, “I am busy practicing the guitar.”
—> He said that he was busy practicing the guitar.
(5) 
They said, “We have completed the task.”
—> They said that they had completed the task.
(6) 
My father said, “I will be back before nine.”
—> My father said that he would be back before nine.