理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

総合英語コース5 Lesson 27 関係副詞の用法

Why I Like My Job

1. I went to the restaurant where Akiko was eating lunch. 
2.  Akiko and I had a meeting in that restaurant.
3.  At first, I couldn't remember where the restaurant was located.
4.   I didn’t know how to get there. 
5.  I called Akiko when l was looking around to find the place.
6.  She gave me instructions on how to get there. 
7.  The reason why we met was to write our year-end report.

8.  Akiko and I need to finish the report which must be submitted by the end of this week. 
9.  It’s very tiring to beat deadlines but I like being busy and making reports. 
10.  I like the way my job goes. It’s very challenging. 
11. The reason why I chose this job is very clear. 
12.  I like a job that challenges me. 1
3.  That’s how I learn things.

 

instruction:
detailed information telling how something should be done, operated, or assembled.

 何かをどのように実行、操作、または組み立てるべきかを示す詳細情報

 

submit=hand over 提出=引き渡す 

beat deadline=期限を破る

 

 

自分の仕事が好きな理由

1. 私はアキコが昼食を食べているレストランに行きました。
2. アキコと私はそのレストランで会議をしました。
3. 最初、レストランの場所を思い出せませんでした。
4. そこへ行く方法が分かりませんでした。
5. 場所を見つけるために辺りを見回しているときに、アキコに電話しました。
6. 彼女は私にそこへ行く方法を教えてくれました。
7. 私たちが会った理由は、年末レポートを書くためでした。

8. アキコと私は今週末までに提出しなければならないレポートを仕上げる必要があります。
9. 締め切りを守るのはとても疲れますが、忙しくてレポートを作るのは好きです。
10. 私は自分の仕事の進め方が好きです。 とても挑戦的です。
11. 私がこの仕事を選んだ理由は非常に明確です。
12. 私は挑戦的な仕事が好きです。 13. そうやって私は物事を学びます。