理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

総合英語コース5 Lesson 26 関係代名詞の注意すべき用法

I Love My Job
1.  I work in a computer company. 
2.  I like the environment in which I am working. 
3.  This is the company which I have been looking for.
4.  I‘m very happy to have colleagues that I can rely on. 
5.  Today, I'm making a list of coworkers to whom I should send my “thank you" e-mail. 
6.  I want to thank the people whom I'm asking
7.  They are always there to guide me when I need some help. 
8.  Sometimes, they give me pieces of advice which are helpful for myjob. 
9.  Every time the clock hits 5:00 o'clock at which time we should leave, my coworkers and I stay a minute or two for us to talk. 
11.We usually go home together and plan where to eat dinner. 
12.  I love my job and the people whom I’m working with.

 colleagues kɑ́lìg カレーg

1. 私はコンピューター会社で働いています。
2. 私は働いている環境が好きです。
3. これは私が探していた会社です。
4. 信頼できる同僚がいることがとても幸せです。
5. 今日、私は「ありがとう」の電子メールを送るべき同僚のリストを作成しています。
6. 質問している人たちに感謝したいです
7. 私が助けを必要とするとき、彼らはいつも私を導いてくれます。
8. 時々、彼らは私の仕事に役立つアドバイスをくれます。
9. 時計が 5 時になると、その時刻に出発するたびに、同僚と私は 1 ~ 2 分間滞在して話をします。
11.私たちはいつも一緒に家に帰り、どこで夕食を食べるかを計画します。
12. 私は自分の仕事と一緒に働いている人々が大好きです。
Watashi no shigoto ga daisukidesu 1. Watashi wa konpyūtā