理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

総合英語コース5 Lesson 17 原級を使った表現

 

Andi   veloceで通信障害に。理由不明。

Anastasia Is a Beautiful Girl

1. My friend Anastasia is as beautiful as her mother.
2. Anastasia’s mother was a beauty queen before.
3. Anastasia is as popular as an actress in our school.
4. Anastasia appeared in some TV shows in Japan. 
5. She is as talented as the other actresses too. 
6. Her family is also prominent in our country. 
7. Her father is a mayor in our town. 
8. Her father cooks as well as a professional chef does. 
8. Anastasia is a very good friend of mine.
9. Though I am not as pretty as Anastasia, we remain good friends. 
10. Their house is four times as big as ours. 
11. My family is not as rich as theirs but her family is really kind to other people.
12. Anastasia is going to visit my house tomorrow. 
13. I am going to prepare chicken curry for her because it's her favorite dish.

1. 私の友人のアナスタシアは母親と同じくらい美しいです。
2. アナスタシアの母親は以前は美人の女王でした。
3. アナスタシアは私たちの学校で女優と同じくらい人気があります。
4. アナスタシアは日本のいくつかのテレビ番組に出演しました。
5. 彼女も他の女優と同じくらい才能があります。
6. 彼女の家族も我が国で著名です。
7. 彼女の父親は私たちの町の市長です。
8. 彼女の父親はプロのシェフと同じくらい料理が上手です。
8. アナスタシアは私のとても良い友達です。
9. 私はアナスタシアほど美しくありませんが、私たちは良い友達のままです。
10. 彼らの家は私たちの家より 4 倍大きいです。
11. 私の家族は彼らほど裕福ではありませんが、彼女の家族は他の人たちにとても親切です。
12. アナスタシアは明日私の家に来る予定です。
13. 彼女の大好物なので、チキンカレーを彼女のために作るつもりです。

 

1. Her moter used to be a beauty queen in her college.
2. After been known as a beauty queen, she had appered frequently on the TV shows.
3. 
Not only her beaty but also she was so talented to take roles as a actress.
4.  she was so prominent that she had to pay attention everything especially her daily behevier.
5. There was a one thing that she was not good  at. It was cooking. So she had to hire a chef in her residence.