理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

総合英語コース5 Lesson 15 仮定法の重要表現

Lesson

Time Machine

1. If I were to invent a time machine, I would go to the future. 
2. If I were to become a scientist, I would invent a time machine. 
3. I wish I were a scientist. 
4. I wish I knew how to invent a time machine. 
5. There are times when we want to go back to the past. 
6. There are also times when we want to visit what’s ahead of us. 
7. We sometimes wish we knew what the future holds. 
8. Life is always uncertain. 
9. We don’t know what it gives us and what’s in store for us in the future. 
10. Life is life as it is. 
11. Perhaps, we just have to deal with it and be ready for wherever fate takes us.

 

1. タイムマシンを発明したら、未来に行きます。
2. もし私が科学者になったら、タイムマシンを発明するでしょう。
3. 科学者になればよかった。
4. タイムマシンの発明方法を知りたいです。
5. 過去に戻りたいときがあります。
6. 目の前にあるものを訪れてみたいと思うこともあります。
7. 私たちは時々、将来がどうなるかを知りたいと思うことがあります。
8. 人生は常に不確実です。
9. それが私たちに何をもたらし、将来何が待ち受けているのかはわかりません。
10. 人生はありのままの人生です。
11. おそらく、私たちはそれに対処し、運命が私たちをどこへ連れて行っても備えをしておかなければなりません。

 

(1) 
I Wish there were 30 hours in a day.
(2) 
A little girl is running after a pigeon as if 
she were a cat.
(3) 
If you shoud go to the party, say hellow to Tom.
(4) 
He behaved as if he hadn't wouldn't eat the cookie.

(5) 
I wish I (went / had gone ) to the party yesterday.
(6) 
If he ( were to marry/ had been married ) me, I would be very happy.
(7) 
If you ( should come / came ), you will be welcomed.
(8) 
She looks as if she ( were / had been ) a super model.

(1) 1日が30時間あればいいのに。
(2) 小さな女の子が猫になったかのようにハトを追いかけています。 (3) もしパーティーに行かなければならないなら、トムに挨拶してください。
(4) 彼はクッキーを食べないかのように振る舞った。
(5) 昨日パーティーに行けばよかったのに。
(6) もし彼が私と結婚してくれたら、私はとても幸せだろう。
(7) 来ていただければ、大歓迎いたします。
(8) 彼女はまるでスーパーモデルのようです。