理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

UNIT 57-58

192. What kind of music do you like?
When it comes to music, I’ll listen to anything but heavy metal.

192.どんな音楽が好きですか?
音楽ということになると、ヘビーメタル以外は何でも聴きます。

 

193. I didn’t know that this test counted for 25% of our grade.
You should be happy. After all, you got an A.

193.このテストが成績の25%を占めることを知りませんでした。
あなたは喜ばなきゃ。 結局のところ、あなたはAを得ました。

 

194. Much to his sorry, she scorned his love and married another.

194.彼の悲しみというのは、彼女は彼の愛を軽蔑し、別の人と結婚したことです。

195. Contrary to most everyone’s belief, the actor’s death preceded the release of his final movie.

195.ほとんどの人の思いに反して、俳優の死は彼の最後の映画のリリースに先行しました

 

196. I hope I find a job soon. I can’t live on my saving forever.
Don’t worry. I’m sure something will turn up.

196.早く仕事が見つかるといいのですが。 私は永遠に貯蓄で生きることはできません。
心配しないで。 きっと何かが浮かび上がる(おこる)と思います。

 

197. What’s wrong? You don’t look so well.
I strained my back carrying all this stuff upstairs.

197.どうしたの? あなたはそれほどよく見えません。
私はこれらすべてのものを二階に背負って背中を痛めた

carrying 現在分詞の副詞用法でしたっけ

 

198. Why do you subscribe to these scientific journals?
I’m undertaking to improve my mind.

198.なぜこれらの科学ジャーナルを定期購読するのですか?
私は私の心を改善することに始めたのです。

 subscribeとdescribe 混同しそう

 

199. What does the expression” Money can’t buy happiness” mean?
In short, it means you can’t substitute material goods for happiness.

199.「お金は幸せを買えない」という表現はどういう意味ですか?
つまり、幸福は物質的な商品で代用することはできません。

 substituteとsubscribe混同しそう

 

192. What kind of music do you like?
When it comes to music, I’ll listen to anything but heavy metal.
193. I didn’t know that this test counted for 25% of our grade.
You should be happy. After all, you got an A.
194. Much to his sorry, she scorned his love and married another.
195. Contrary to most everyone’s belief, the actor’s death preceded the release of his final movie.
196. I hope I find a job soon. I can’t live on my saving forever.
Don’t worry. I’m sure something will turn up.
197. What’s wrong? You don’t look so well.
I strained my back carrying all this stuff upstairs.
198. Why do you subscribe to these science journals?
I’m undertaking to improve my mind.
199. What does the expression” Money can’t buy happiness” mean?
In short, it means you can’t substitute material goods for happiness.

192.どんな音楽が好きですか?
音楽に関しては、ヘビーメタル以外は何でも聴きます。
193.このテストが成績の25%を占めることを知りませんでした。
あなたは幸せでなければなりません。 結局のところ、あなたはAを得ました。
194.彼はすみませんが、彼女は彼の愛を軽蔑し、別の人と結婚しました。
195.ほとんどの人の考えに反して、俳優の死は彼の最後の映画のリリースに先行しました。
196.早く仕事が見つかるといいのですが。 私は永遠に貯蓄に生きることはできません。
心配しないで。 きっと何かが浮かび上がると思います。
197.どうしたの? あなたはそれほどよく見えません。
私はこれらすべてのものを二階に背負って背中を緊張させた。
198.なぜこれらの科学ジャーナルを購読するのですか?
私は私の心を改善することを約束しています。
199.「お金は幸せを買えない」という表現はどういう意味ですか?
つまり、幸福の代わりに物質的な商品を使用することはできません。