理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

Lesson 55 分詞構文

While visiting the zoo, sisters Brenda and Amelia hoped to see the pandas. Knowing that the pandas were the most popular animals at the zoo, they arrived at the zoo very early to line up. Having waited for 30 minutes, they finally reached the front of the line and felt very excited to see the pandas.

Judging by the noise coming from the viewing platform,  the crowd were getting a good look at the pandas.  The sisters climbed the stairs and joined a group of people. After some people left the platform, they approached the front and saw the pandas sitting down eating some bamboo leaves. It was spectacular. Having taken some photos of them and having watched for 10 minutes, it was time for Brenda and Amelia to descend the platform and leave the pandas. It was an experience that they will never forget.

 

1. Why did Brenda and Amelia go to the zoo so early?
Because they knew they had to line up to meet pandas.

2. Where did the sisters see the pandas from?
Initially they saw them in front of the line, but as hearing the noise of the crowd on the viewing platform they moved there.

3. What did they do when they saw the pandas?
They saw the pandas sitting down and eating some bamboo leaves so they took some photos of them and enjoyed watching their beheavier for 10 minites.

 

動物園を訪れている間、姉妹のブレンダとアメリアはパンダに会いたいと思っていました。 パンダが動物園で最も人気のある動物であることを知っていた彼らは、非常に早く動物園に到着して列に並びました。 30分ほど待ってようやく列の先頭に到着し、パンダに会えてとてもわくわくしていました。

展望台からの騒音から判断すると、群衆はパンダをよく見ていました. 姉妹は階段を上って人々のグループに加わりました。 何人かがプラットホームを離れた後、正面に近づき、パンダが座って笹の葉を食べているのを見ました。 壮観でした。 写真を何枚か撮り、10分間観察した後、ブレンダとアメリアがプラットフォームを降りてパンダを離れる時が来ました. それは彼らにとって決して忘れられない経験でした。