理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

UNIT 45-46

146. Three artists collaborated to repair the damage to the famous painting.

146. 3人の芸術家が協力して、有名な絵画の損傷を修復しました。

 

147. In the long run the critic's interpretation of the novel was disregarded in academic circles.

147.結局は、批評家による小説の解釈は学界では無視されました。

 

148. Quite a few graduates have been encountering difficulties in finding jobs.

148.かなりの数の卒業生が就職活動に苦労しています。

149. Ambition and ability to overcome adversity are indispensable for success in politics.

149.野心と逆境を克服する能力は、政治で成功するために不可欠です。

 

150. Now that the president has resigned, cirizens fear the country will descend into anarchy.

150.大統領が辞任した、市民は国が無政府状態に陥ることを恐れている。

 

151. Why don't you come out for a while to see the cherry blossoms?
Oh!, I didn't realize they had already bloomed.

151.しばらく桜を見に来ませんか?
ああ、私は彼らがすでに咲いていることに気づきませんでした。

 

152. The museum was robbed of two portraits that were considered part of the national herritage.

152.博物館は、国の遺産の一部と見なされた2つの肖像画を奪われました。

153. The painting itself is awful, but the antique frame is exquisite.

153.絵画自体はひどいですが、アンティークのフレームは絶妙です。

 

 

146. Three artists collaborated to repair the damage to the famous painting.
147. In the long run the critic's interpretation of the novel was disregarded in academic circles.
148. Quite a few graduates have been encountering difficulties in finding jobs.
149. Ambition and ability to overcome adversity are indispensable for success in politics.
150. Now that the president has resigned, cirizens fear the country will descend into anarchy.
151. Why don't you come out for a while to see the cherry blossoms?
Oh!, I didn't realize they had already bloomed.
152. The museum was robbed of two portraits that were considered part of the national herritage.
153. The painting itself is awful, but the antique frame is exquisite.

146. 3人の芸術家が協力して、有名な絵画の損傷を修復しました。
147.長期的には、批評家による小説の解釈は学界では無視されました。
148.かなりの数の卒業生が就職活動に苦労しています。
149.野心と逆境を克服する能力は、政治で成功するために不可欠です。
150.大統領が辞任した今、市民は国が無政府状態に陥ることを恐れている。
151.しばらく桜を見に来ませんか?
ああ、私は彼らがすでに咲いていることに気づきませんでした。
152.博物館は、国の遺産の一部と見なされた2つの肖像画を奪われました。
153.絵画自体はひどいですが、アンティークのフレームは絶妙です。