理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

Language Study: Babies Learn Better with Others

 
Language Study: Babies Learn Better with Others
言語研究:赤ちゃんは仲間と学ぶとより上達する
 

A new study has found that young babies learning languages through videos / learn better with other babies around / than when they are alone. The study confirms earlier research / that found a child’s learning can be greatly improved when they are with other children.

 

The study included researchers from the University of Connecticut and the University of Washington.

 

In general, very young children are able to learn languages much faster than older children or adults. But researchers say they still don't understand why this is the case.

 

Past research has shown that children learn language better when someone is speaking to them than when watching videos.

 

In the new study, researchers wanted to see if language learning through video / would be improved if the child learned with another child instead of by themselves. The study involved 9-month-old children who listened to Mandarin-language videos.

 

The researchers watched the children for signs of behavioral and brain reactions to measure their skill level of processing language sounds. They found brain-based evidence that showed a higher level of language learning among the children who watched the videos with another child.

 

Patricia Kuhl, one of the co-authors of the study, told Science Daily that the study shows the importance of working with others to improve language learning.

 

Working with others at any age leads to increased learning, Kuhl said. “[Learning] partners not only provide information by showing us how to do things, but also provide motivation for learning," she added.

 

動画を通して言語を学習する幼い赤ちゃんは、一人だけの時よりも他の赤ちゃんが周りにいる時の方が学習効果が高いということが、最近の研究で明らかになった。 この研究は、子供の学習は、子供が他の子供たちと一緒に学ぶと格段に進歩することを発見した以前の研究結果を確証するものである。

この研究にはコネチカット大学とワシントン大学からの研究者が参加した。

一般に、非常に幼い子どもは年上の子や大人より、はるかに早く言語を習得する能力がある。 だがなぜそうなのかは、研究者たちも未だに理解できないのだと言う。

過去の研究では、子どもたちは動画を見るよりも、誰かが話しかけてくれる時の方が、より上手に言葉を習得することが分かっている。

今回の新しい調査で研究者たちは、子どもが一人ではなく他の子どもと一緒に学んだ場合、映像を通しての言語習得が向上するかどうかを確かめたかったのだ。 調査には9か月の幼児たちが参加し、中国語の動画を見た。

研究者たちは、子供たちの行動や脳の反応のサインを観察し、言語の響きを処理する子供たちの能力レベルを測定した。 彼らは、他の子どもたちと一緒に動画を見た子どもたちの間で、言語の学習レベルがより高いことを示す脳に関係する証拠を見出した。

この研究の共同著者の一人、パトリシア・クール氏はサイエンス・デーリー紙に対して、この研究により、言語学習を向上させるにはみんなで一緒に取り組むことが大切だということが分かった、と語った。

どの年齢でも一緒に学習すると効率の良い学習に繋がる、とクール誌は述べた。 「『学習の』パートナーは、物事の対処法を示すことで情報を提供してくれるだけでなく、学習への動機づけも与えてくれる」と彼女は付け加えた。