理事長の英語のお勉強

音楽家として、また法人としての国際コミュニケーションのために

Where was Jesus born?

My doubt.
Where was Jesus born?

Jesus' parents home was in Nazareth.
His father was a carpenter named Joseph, and his mother was named Mary.
The Roman Empire who dominated Israel at that time announced suddenly to put domiciliary family registration in order.
For that reason they had to go to Bethlehem where was the domicile of Joseph.
And while they were staying in Bethlehem Jesus was born.
Therefore, it means that Jesus' birthplace is Bethlehem,
It is said that the description that "Jesus was born in Nazareth" is not true.

On the other hand, Jesus is also called "Jesus of Nazareth".
That is due to customs at that time.
When asked where the person was from, he should have answered where he was raised, not the birthplace.

In the case of Jesus, even if his birth was in Bethlehem, his parents' house was in Nazareth and lived there from early childhood until becoming an adult, he was regarded as a native of Nazareth.

I found an interesting story.

In the Old Testament there is a prophecy that "Messiah is born in Bethlehem", not in Nazareth.
For Christians prophecy represents God's intention,
and all prophecies have been realized.
As a matter of fact Jesus was actually born in the family home of Nazareth,
but since Jesus was called Messiah, it was necessary to declare that "Jesus was born in Bethlehem".

The story about the Journey to Bethlehem might have added later by the Twelve Apostles or writters of the New Testament in oeder to make a heighly consistency with the Old Testament.

 

 

 

私の疑い。
エスはどこで生まれましたか?

エスの両親の家がナザレにいました。
彼の父親はヨセフという大工であり、母親はメアリーと呼ばれていました。
当時イスラエルを支配していたローマ帝国は突然、家庭内の家族登録を命じました。
そのために、彼らはベツレヘムに行く必要がありました。そこにはヨセフの住居がありました。
彼らがベツレヘムにとどまっている間、イエスは生まれました。
したがって、イエスの出生地はベツレヘムであり、
「イエスはナザレで生まれた」という記述は真実ではないと言われています。

一方、イエスは「ナザレのイエス」とも呼ばれています。
それは当時の習慣によるものです。
その人がどこにいたのかと聞かれたとき、彼は出生地ではなく、彼が育った場所に答えていたはずです。

エスの場合、たとえ彼の出生がベツレヘムにあったとしても、彼の両親の家はナザレにいて、幼い頃から大人になるまでそこに住んでいたので、彼はナザレの母国とみなされました。

私は面白い話を見つけました。

旧約聖書には、「メシアはベツレヘムで生まれました」という予言があり、ナザレではありません。
キリスト教徒にとって、預言は神の意図を表しており、
すべての預言が実現しました。
実際、イエスは実際にはナザレの家に生まれましたが、
エスはメシアと呼ばれていたので、「イエスベツレヘムで生まれました」と宣言する必要がありました。

ベツレヘムへの旅についての話は、旧約聖書との一貫性を保つために、後に十二使徒または新約聖書の著者によって追加されたかもしれません。