Dialogue Practice
Rachel: Theresa has a lot of knowledge about geography.
Sarah: Too true. Actually, traveling is her passion, which is why she knows a lot about geography. In particular, she loves going to very remote places.
Rachel: Oh, I didn’t know that! I wouldn’t have the courage to go to remote places. Does she ever feel anxious?
Sarah: Sometimes. One time, she was in the mountains of Morocco and she got lost at dusk. She was worried she wouldn't find her hotel in time; but when she did, she felt a great sense of relief.
Rachel: I’d feel very scared in that situation. If I went travelling, that wouldn’t be my choice!
1. Why does Theresa know a lot about geography?
2. What happened to Theresa in Morocco?
3. If Rachel went traveling, what kind of place would she not go to?
Rachel: Theresa は地理に関する知識が豊富です。
サラ: 本当です。実際、旅行は彼女の情熱であるため、彼女は地理についてよく知っています。特に、彼女は非常に離れた場所に行くのが大好きです。
レイチェル:ああ、知らなかった!僻地に行く勇気もない。彼女は不安を感じたことはありますか?
サラ:時々。ある時、彼女はモロッコの山にいて、夕暮れ時に道に迷いました。彼女はホテルが間に合わないのではないかと心配していました。しかし、そうすると、彼女は大きな安堵感を覚えました。sense of relief.=安堵感
レイチェル:その状況ではとても怖いです。もし私が旅行に行ったら、それは私の選択ではありません!
1. テレサが地理についてよく知っているのはなぜですか?
2. モロッコでテレサに何が起こったのですか?
3. レイチェルが旅行に行くとしたら、行かない場所は?
2.
A: I don’t understand the last section of the homework at all.
B: Then you should take a look at Mr. Brown’s notes. His ( explanations) are very clear.
a. imitations b. objections c. explanations d. choices
3.
A: Do you think Gary is ready to play soccer for the 1St team?
B: I think he has the ability but not the (confidence ) yet.
a. ignorance b. relief c. concept d. confidence
4.
A: Amanda is amazing at volleyball, I think she could become a professional.
B: Well, she certainly has the (potential ).
a. progress b. potential c. preservation d. connecfion
5.
A: John, I made the (reservation ) yesterday.
B: Oh, that’s great. I’m really looking forward to our trip.
a. objection b. reservation c. preservation d. imitation
1. What is something you have confidence in?
2. What is something you don’t have confidence in?
3. What is something you have a lot of knowledge about?
2. A: 宿題の最後のセクションがまったくわかりません。
B: では、ブラウンさんのメモを見てください。 彼の(説明)はとても明快だ.
a. 模造品 b. 異議 c. 説明 d. 選択肢
3. A: ゲイリーは第 1 チームでサッカーをする準備ができていると思いますか?
B: 彼には能力があると思いますが、(自信) はまだありません。
a. 無知 b. 安心 c. 概念 d. 自信
4. A: アマンダはバレーボールがとても上手で、プロになれると思います。
B: うーん、彼女は確かに (可能性) を持っています。
a. 進捗 b. 潜在的な c. 保存 d. 接続
5. A: ジョン、昨日(予約)しました。
B: ああ、それは素晴らしい。 私たちの旅をとても楽しみにしています。
a. 異議 b. 予約 c. 保存 d. 模倣
1. 自信を持っているものは何ですか?
2. 自信がないことは何ですか?
3. あなたがよく知っていることは何ですか?
Serena, 2022-11-09 10:54
I'm delighted to have you in class.
Here are my thoughts on today's lesson:
You contributed well during our class, and I can see your effort.
It demonstrates your eagerness to learn as well as your confidence during the lesson.
Chat
Traveling is her passion, In particular,
She loves going to very remote places.
That's why she has a lot of knowledge about geography.
She was in the mountains of
Morocco and she got lost at dusk.
Bravery=Courage.
あなたがクラスにいることをうれしく思います。
今日のレッスンの感想は以下の通りです。
あなたは私たちのクラスでよく貢献しました。
私はあなたの努力を見ることができます。
レッスン中の自信だけでなく、学習への熱意を示します。
チャット
旅行は彼女の情熱です,
特に, 彼女は非常に離れた場所に行くのが大好きです。
そのため、彼女は地理に関する知識が豊富です。
彼女は山の中にいた モロッコと彼女は夕暮れに迷子になりました。
勇敢。勇気。
Homework
I. Choose the best answer to complete the sentences.
1. This bag is only an ( ) of an original.
a. ignorance b. objection c. imitation d. preservation
a.無知 b.異議 c.イミテーション d.保存
2. The town’s inhabitants raised an ( ) with the local government about the new bridge.
a. ignorance b. objection c. imitation d. explanation
a.無知 b.異議 c.イミテーション d.説明
3. Oliver has a strong ( ) in the supernatural.
a. sorrow b. belief c. comfort d. ability
a.悲しみ b.信念 c.快適性 d.能力
4. Susie was full of ( ) because her cat passed away.
a. grief b. curiosity c. nerves d. relief
a.悲しみ b.好奇心 c.神経 d.安心
5. I don’t want to be in Henry’s group because he really gets on my ( ).
a. relief b. nerves c. sorrow d. ignorance
a.救済 b.神経 c.悲しみ d.無知
1. このバッグはオリジナルの ( ) のみです。
2. 町の住民は、新しい橋について地方自治体に ( ) の声を上げました。
3. オリバーは超常現象に強い ( ) を持っています。
4. 彼女の猫が亡くなったので、スージーは ( ) でいっぱいでした。
5. ヘンリーのグループには入りたくありません。
get on one's nerves
対訳 癇に障(さわ)る、神経にさわる、神経に響く
II. Choose the sentence that uses the given word correctly and most naturally.
1. concept
a. Eating chocolate for breakfast is a bad concept.
b. The concept is to start at 9 am tomorrow morning.
c. They discussed several spiritual concepts in the meeting.
d. Brad has much concept of Russian history.
2. capability
a. Eating with a knife and fork is a useful capability.
b. The capability of flying isn’t common to all birds.
c. Mrs. Andrews is capability of cooking Italian food.
d. Nancy’s new cellphone has the capability to connect to the internet.
3. passion
a. My passion next year is to visit my friend in Thailand.
b. Charlie enjoys rugby, but his true passion is soccer.
c. Emily has a passion to donate money to the kindergarten next summer.
d. You need passion in the exam – do your best!
a. 朝食にチョコレートを食べるのは悪い考えです。
b.明日の朝9時スタートがコンセプトです。
c.彼らは会議でいくつかの精神的な概念について話し合った.
d.ブラッドはロシアの歴史について多くの概念を持っています。
2.能力
a. ナイフとフォークでの食事は便利な機能です。
b.飛ぶ能力は、すべての鳥に共通しているわけではありません。
c.アンドリュース夫人はイタリア料理を作る能力があります。
d.ナンシーの新しい携帯電話は、インターネットに接続する機能を備えています。
3.情熱
a. 来年の私の情熱は、タイにいる友人を訪ねることです。
b.チャーリーはラグビーを楽しんでいますが、彼の本当の情熱はサッカーです。
c.エミリーは来年の夏、幼稚園に寄付をしたいと思っています。
d.試験には情熱が必要です – ベストを尽くしてください!
III. Rearrange the words to make a sentence.
1. his / of / good manners / astonishing / is / ignorance
______________________________________________.
2. the world / often / a lot of / have / about / young children / curiosity
______________________________________________.
3. two companies / very strong connection / between / these / a / there / is
______________________________________________.
4. confident / you / would / feel / stage / singing / on?
______________________________________________?
5. last week / progress / on / the team / good / made / the project
______________________________________________.
1. 彼の礼儀正しさの無知は驚くべきものだ.
2. 幼い子供の多くは、世界に好奇心を持っています。
3. この 2 つの会社の間には非常に強いつながりがあります。
4.ステージで自信を持って歌えますか?
5. 先週、チームはプロジェクトを順調に進めました
IV. Make sentences using the given words in each number.
1. __________ gain more knowledge about ____________________.
2. __________ has the ability to ____________________.
3. __________ has the potential to ____________________.